04.06.2016 Rajd na oriętacje " W poszukiwaniu Dębowych Liści "

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 1436
Rejestracja: wtorek 31 sty 2012, 16:01
Numer GG: 2982173
Lokalizacja: Będzin
Kontaktowanie:

04.06.2016 Rajd na oriętacje " W poszukiwaniu Dębowych Liści "

Post autor: Adam » środa 06 kwie 2016, 18:45

Informacje na temat organizowanego przez nas rajdu dla dzieciaków. ( będziemy na bieżąco informować )

REGULAMIN RAJDU NA ORIENTACJĘ DLA DZIECI Z OPIEKUNAMI
„W POSZUKIWANIU DĘBOWYCH LIŚCI”.
TERMIN I MIEJSCE RAJDU:
Rajd na Orientację „W poszukiwaniu dębowych liści 3” zwany dalej Rajdem odbędzie się w dniu 4 czerwca 2016 roku w ośrodku „Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria przy zbiorniku Pogoria III”. Terenem rozgrywania zawodów będzie obszar Parku Zielona i okolice akwenów wodnych Pogoria III, Pogoria IV, Pogoria II, Pogoria I;
CELE IMPREZY:
– popularyzacja imprez na orientację jako doskonałej formy spędzania wolnego czasu;
– propagowanie zdrowego trybu życia, turystyki i rekreacji;
– praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą
i kompasem;
– pokazanie Dąbrowy Górniczej jako centrum aktywnego wypoczynku Zagłębia
i Górnego Śląska;
– zacieśnianie więzi rodzinnych w ramach wspólnej rywalizacji;
– wyłonienie najlepszych zawodników wśród uczestników.
BAZA RAJDU:
Bazą rajdu będzie Centrum Sportów Letnich i Wodnych Pogoria przy zbiorniku Pogoria III.
41-300 Dąbrowa Górnicza
ul. Malinowe Górki.
ORGANIZATOR:
Klub Rowerowy „Ghostbikers”,
Będzin ul. Sielecka 97/16
42-500 Będzin
SPONSOR:
Rajd finansowany przy udziale środków Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
Realizacja projektu w obszarze upowszechniania rozwoju sportu turystyki i rekreacji.
WYŻYWIENIE:
Organizator zapewnia jeden ciepły posiłek w Bazie Rajdu (po Rajdzie).
TRASY:
Uczestnicy będą mieli do wyboru 2 trasy:
• Rowerowa – do 30 km;
• Piesza – do 10 km.
HARMONOGRAM IMPREZY:
4 czerwca (sobota):
– 10:00 – 11:30 – praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych dla osób, które się zapisały poprzez stronę oraz wolnych pakietów startowych,
– 11:30 – 11:59 – praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych nieodebranych do godziny 11:30, osobom niezapisanym wcześniej,
– 12:00 –  odprawa techniczna i start rajdu,
– 12:00 – 17:00 – rywalizacja zawodników na trasie pieszej oraz rowerowej,
– 16:00 – 18:00 – ognisko z pieczeniem kiełbasek dla uczestników rajdu
– 18:00 – podsumowanie i ogłoszenie wyników rajdu – uhonorowanie zwycięzców
PUNKTY KONTROLNE:
Punkty kontrolne (PK) w terenie będą oznaczone lampionami. Lampiony to biało-pomarańczowe przestrzenne znaki lub kartki formatu A4, z numerem punktu, perforatorem oraz kodem punktu. Obecność na punktach będzie potwierdzana na kartach startowych, które uczestnicy (po otrzymaniu w biurze zawodów) muszą posiadać przy sobie. Potwierdzenie punktu kontrolnego będzie polegać na przedziurkowaniu odpowiedniej kratki na karcie startowej, w przypadku gdy na punkcie nie będzie perforatora należy spisać kod punktu na kartę startową lub zrobić zdjęcie kartki/lampionu na punkcie. W przypadku braku lampionu należy udokumentować fakt przybycia na miejsce PK zdjęciem miejsca, w którym powinien znajdować się PK. Punkty kontrolne zlokalizowane będą na ewidentnych obiektach, typu: skrzyżowanie szlaków, pomnik, krzyż, kapliczka, skała itp. Ich odnalezienie nie powinno stanowić problemu dla każdego turysty. Każdy z zawodników powinien odwiedzić punkt osobiście.
KLASYFIKACJA UCZESTNIKÓW:
Uczestnicy na poszczególnych trasach będą sklasyfikowani w kategoriach:
– dzieci, które uczestniczą w rajdzie „z pomocą” przyczepek, wózków, siodełek, czyli nie startują o własnych siłach;
– dzieci do 9 lat;
– dzieci od 10 do 12 lat;
– dzieci od 13 do 15 lat;
– młodzież od 16 do 18 roku życia.
ZASADY ROZGRYWANIA ZAWODÓW:
• Aby zostać sklasyfikowanym w zawodach na każdej z tras należy prawidłowo potwierdzić co najmniej jeden PK;
• Za każdy prawidłowo potwierdzony PK zawodnik otrzyma 1 punkt przeliczeniowy;
• Na wybranych punktach będzie można wykonać zadanie, za które Uczestnik otrzyma dodatkowy 1 punkt przeliczeniowy;
• Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostaną osoby, które na danej trasie zdobędą najwięcej punktów przeliczeniowych w najkrótszym czasie;
• W klasyfikacji w pierwszej kolejności brana będzie pod uwagę suma punktów przeliczeniowych, a w drugiej czas przybycia na metę;
• Za przybycie na metę po wyznaczonym limicie czasu naliczane będą punkty karne – za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia odejmowany będzie jeden punkt przeliczeniowy;
• W zawodach wykorzystywana zostanie mapa turystyczna;
• Zawodnicy zobowiązani są do jazdy w kasku sztywnym;
• Zaleca się wyposażenie uczestników w mapnik, licznik kilometrów, kompas i podstawowe narzędzia do naprawy roweru;
• Nieklasyfikowani będą zawodnicy, którzy nie przestrzegają zasad sportowego zachowania, nie zaliczyli żadnego punktu kontrolnego, nie zwrócą karty startowej po przybyciu na metę lub nie dotrą na metę do godz. 18.00;
• Uczestnicy, którzy podczas zawodów nie mogą bądź nie chcą kontynuować jazdy z jakiegokolwiek powodu, zobowiązani są poinformować o tym fakcie Organizatora;
• Organizator zastrzega sobie prawo do skrócenia tras zawodów lub odwołania zawodów ze względu na złe warunki atmosferyczne.
WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH:
• Wypełnienie formularza zapisów na stronie: http://liscie.ghostbikers.pl/formularz-zapisow/
• Podpisanie oświadczenia o udziale w zawodach na odpowiedzialność Opiekuna (w bazie Rajdu);
• Osoby w wieku 16-18 lat będą musiały przedstawić pisemną zgodę rodziców lub opiekunów na udział w zawodach;
• Osoby poniżej 16 roku życia zobowiązane będą brać udział w zawodach pod opieką osoby pow. 21 roku życia.
Uczestnik startuje w rajdzie BEZPŁATNIE, obowiązuje limit 150 osób.
ŚWIADCZENIA:
• Zaplecze sanitarne (wc),
• karta startowa, mapa i numer startowy,
• posiłek regeneracyjny na mecie, biesiada przy ognisku,
• dla osób, które zdobędą 3 pierwsze miejsca w każdej kategorii trofea i dyplomy,
• dyplom dla każdego dziecka uczestniczącego w rajdzie,
• upominki dla wybranych uczestników, którzy wezmą udział w oficjalnym zakończeniu zawodów (losowanie).
POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
• Rajd będzie się odbywał przy nieograniczonym ruchu drogowym, dlatego uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego
• Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i powrotu z niego a także podczas jego trwania
• Każdy uczestnik bierze udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność, musi to potwierdzić, podpisując stosowny dokument, w którym zadeklaruje pełną odpowiedzialność za ryzyko i ewentualne obrażenia oraz wyposażenie i zgubione rzeczy.
• Obowiązuje nakaz udzielenia pomocy poszkodowanym uczestnikom Rajdu
• Używanie odbiorników gps podczas trwania zawodów dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy, na trasie rajdu obowiązuje zakaz używania innych map, niż te rozdane przez organizatora
• Zabrania się śmiecenia na trasach Rajdu
• Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Rajdu z powodów niezależnych od niego
• Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr 133, poz.883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204).
• Uczestnik zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku przez organizatora, media, sponsorów oraz partnerów imprezy
• Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany za wytłumaczenie
• Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu oraz do jego zmian.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości